4 milioane. Este estimarea anuală a numărului de cazuri de varicelă pre-vaccin în Statele Unite.
20,3 milioane. Este numărul estimat de morți evitate între 2000 și 2015 prin vaccinarea anti-pojar la nivel global.
2,6 milioane de oameni pe an. Atîția oameni mureau de pojar în toată lumea înainte de 1980, cînd a început să se folosească vaccinul ROR (rujeiolă-oreion-rubeolă) pe scară largă.
Mai există o grămadă de astfel de date. Uite un tabel din care puteți vedea cum cea mai mică reducere a numărului de cazuri de boli vaccinabile, în Statele Unite, între media pe secolul 20 și cazurile raportate în 2013, este de 86%.
Și pentru că un grafic face cît o mie de cuvinte, uite așa arată pojarul în Statele Unite, din 1950 pînă în prezent. Și graficul ăsta e luat de la CDC (Center for Disease Control and Prevention, din State).
Cu toate astea, antivaccinarea a prins aripi și are un succes din ce în ce mai mare.
O să abordez în cele ce urmează 10 dintre argumentele cu care lucrează antivacciniștii, atunci cînd încearcă să-i convingă și pe alții.
1. Vaccinurile există doar ca să facă pharma un profit uriaș. O analiză clară (aici) a pieței de pharma pe anul 2013 arată însă că vaccinurile au adus doar 1,84% din veniturile înregistrate de companiile de profil, adică 24 de miliarde de dolari. Nu e o sumă mică nici asta, dar să-ți imaginezi că doctorii din întreaga lume stau cu frunțile lipite pentru a conspira să păcălească cît mai mulți oameni, ca să-și adauge Big Pharma încă 24 de miliarde de dolari la veniturile lor de 1,3 TRILIOANE, înseamnă să fii un pic desprins de realitate.
Dar calculul poate fi dus chiar un pic mai departe. Urmărind analiza cheltuielilor, ajungi ușor la concluzia că, de fapt, vaccinurile produc cu vreo 5% mai puțin profit decît non-vaccinurile. Ah, și încă ceva: Conform CDC, tratamentul unui singur caz de pojar (considerat eradicat) a costat peste 140.000 de dolari. Oare n-ar face pharma, lejer, din tratamentele post-infecție mult mai mulți bani decît face din vaccinare?
2. Vaccinurile provoacă autism. Este una dintre cele mai vehiculate legende. Probabil e mai populară decît conspirația cu americanii pe lună, deja, și se referă mai ales la vaccinul împotriva rujeolei, oreionului și rubeolei (ROR). Totul a plecat de la un articol publicat în 1998 de către medicul englez Andrew Wakefield, articol care stabilea o legătură între vaccinul ROR și autism, și mai face vîlvă și astăzi. Realitatea e însă că deja zeci de studii au dovedit că afirmațiile lui sînt false și că rezultatele cercetării lui au fost falsificate. I-au fost expuse conflictele de interese, omul a fost exclus din lumea științifică, i s-a retras dreptul de a mai profesa, iar articolul a fost retras din publicația care îl tipărise. Preventiv, Thimerosal, conservantul pe bază de mercur, incriminat de Wakefield, nu mai intră în componența vaccinurilor comune (cu o singură excepție) încă din 2001. Găsiți aici ancheta publicată în februarie 2009 de ziarul Times, prin care se demonstra că rezultatele cercetării lui Wakefield fuseseră măsluite.
3. Un alt mit tare îndrăgit este că vaccinurile provoacă exact boala pe care încearcă s-o prevină. Mitul ăsta pleacă de la ideea că vaccinul conține fix virusul pe care vaccinul îl combate. Și, dacă tot are virusul în el, de ce să nu provoace boala? În realitate, singurele vaccinuri care conțin viruși vii sînt vaccinurile atenuate, celelalte au fie viruși morți, fie bucăți de viruși, fie gene. E adevărat că vaccinurile atenuate pot provoca forme ușoare ale bolii, dar se întîmplă extrem de rar și nu se compară ca gravitate cu forma la virulență maximă a bolii. Un vaccin mai special care, în foarte rare situații (1 la 2,4 milioane de doze) poate cauza infecția, era vaccinul oral împotriva poliomielitei (OPV), compus din viruși atenuați. Din acest motiv, a fost și retras de pe piață și înlocuit cu vaccinul inactivat (VPI), care e compus din viruși inactivați (morți) și nu poate provoca boala.
4. Cică vaccinurile sînt oricum ineficiente, pentru că tot poți face boala împotriva căreia te-ai vaccinat. Deși eficacitatea unei SINGURE doze de vaccin ROR e de 93% pentru pojar, 78% pentru oreion și 97% împotriva rubeolei (de aia se și recomandă măcar două doze), nici un vaccin nu va garanta protecție de 100%
De aici.
Dar forma de boală pe care ai mai putea s-o dezvolți, după vaccinare, este muult mai ușoară și reprezintă, uneori, diferența dintre viață și moarte. Reprezintă, dacă vreți, diferența între variola vacilor, o formă ușoară de variolă pe care lăptăresele o luau de la vaci acum cîteva sute de ani, și variola umană de care se îmbolnăveau ceilalți. Colțul istoricului: pornind de la forma asta ușoară a variolei, pe care o făceau lăptăresele, s-a descoperit vaccinul. Căutați-l pe Google pe nenea Edward Jenner, ca să aflați mai multe. Tot de de la variola vacilor, care se mai numea și vaccină, vine și cuvîntul “vaccin”.
5. Dacă vă alăptați copilul, e totul OK. Își ia anticorpii de la mamă, nu-i nevoie de vaccin. E adevărat că bebelușii își construiesc sistemul imunitar cu ajutorul laptelui de mamă, dar e acesta nu poate oferi protecție împotriva tuturor factorilor patogeni. E posibil ca mama să nu fie imună la anumiți germeni, sau să fie imună, dar anticorpii să nu ajungă în lapte. Majoritatea copiilor nu beneficiază, de exemplu, de imunitate de la mamă împotriva difteriei, tusei convulsive, poliomielitei, tetanosului, hepatitei B sau Haemophilus influenzae de tip B. Nu în ultimul rînd, laptele protejează doar atîta timp cît copilul este alăptat, în timp ce vaccinurile oferă protecție pe mulți ani sau chiar pe viață.
6. E preferabilă boala în locul vaccinării, ea fiind cel mai bun factor de imunizare și mult mai puțin periculoasă. Există părinți atît de inconștienți încît organizează “petreceri de îmbolnăvire”, la care copiii sănătoși sînt puși să se joace cu copii deja infectați, ca să se îmbolnăvească și ei. Problema e că o boală ca varicela, de exemplu, este extrem de chinuitoare și de deranjantă. Iar forme de varicelă, pojar sau oreion contactate în absența vaccinării pot duce la complicații grave (paralizie, retard, surditate) sau chiar la pierderea vieții. Hepatita B poate provoca afectarea permanentă a ficatului sau poate duce la cancer hepatic, poliomielita poate provoca paralizie, iar infecțiile pneumococice, meningococice și cu Haemophilus influenzae de tip b pot duce la surzire și leziuni ale creierului. Comparativ cu asta, riscurile vaccinurilor sînt febra ușoară, o mică diaree sau inflamarea locului unde a fost făcută injecția. Efectele secundare grave sînt extrem de rare, variind de la unul la mie pînă la unu la un milion de doze administrate (uite statisticile CDC). Cazurile de deces în urma vaccinării sînt atît de rare încît nici măcar nu există o metodă de calcul a riscului la care este expus un copil, la vaccinare.
7. Gata, dacă am eradicat o boală, nu mai e nevoie de vaccin. Not so fast! Parcă acum doi ani a fost poliomielita declarată eradicată în Europa. Și, un an mai tîrziu, au apărut două cazuri în Ucraina. Dacă programele de imunizare sînt oprite prea devreme, boala poate reveni, factorul patogen nu dispare imediat.
8. Vaccinurile slăbesc sistemul imunitar al copilului. Omul e construit în așa fel încît, cînd e sănătos, organismul poate rezista asaltului a sute de mii sau milioane de germeni. Un bebeluș poate suporta mai multe vaccinuri simultan, al căror efect va fi chiar de întărire a sistemului imunitar. Exact infecția este cea care slăbește sistemul imunitar. De exemplu, pe fondul unei infecții cu varicelă, un copil devine foarte vulnerabil față de periculoasa bacterie a fascitei necrozante, care poate cauza infirmități grave sau poate fi fatală. De asemenea, copiii cu rujeolă sînt mai sensibili la otite, pneumonii, encefalite și tuberculoză.
9. Unul dintre miturile mele favorite: bolile dispăruseră deja din cauza îmbunătățirii condițiilor de viață, a igienei și nutriției, iar vaccinurile de fapt nu au nici un efect. Da, igiena, nutriția, apa curentă au contribuit masiv la reducerea riscurilor, dar acești factori protejează incomparabil mai puțin decît vaccinurile. Sînt nenumărate cazuri în care, o dată cu reducerea programului de vaccinare, a crescut imediat incidența îmbolnăvirilor. Cînd Marea Britanie, Suedia și Japonia au redus folosirea vaccinului anti-pertussis, efectul a fost dramatic și imediat. În Anglia, rata vaccinării a scăzut de la 81% pînă la 31% de prin 1974, iar pînă în 1978 rata de infectări a crescut de zece ori! Suedia și Japonia au avut experiențe asemănătoare. Un alt exemplu concret se referă la infecția cu Haemophilus influenzae de tip b, a cărei incidență a fost redusă cu 99% în Statele Unite, în urma campaniei de vaccinare din 1985. Pînă la respectiva campanie, nici o măsură de igienă nu reușise să reducă incidența bolii, care cauza infecții grave la circa 20.000 de copii anual, provocînd peste 400 de decese.
Dacă procesul de vaccinare în masă nu continuă, boli aproape eradicate sau dispărute vor reapărea rapid. Și aici trebuie să vorbim despre efectul de protecție al vaccinării în masă. În mod normal, la un procent de peste 95% din populație vaccinată, virusul nu mai reușeste să se răspîndească și să-i afecteze atît pe cei 5% nevaccinați (poate n-au împlinit vîrsta, poate sînt alergici) sau cu sistemul imunitar slăbit (sub tratament cu chemoterapice, de exemplu) cît și pe cei vreo 3% care, deși vaccinați, nu au dezvoltat imunitate. Este așa-zisa imunitate de turmă, în care rata mare de vaccinare îi protejează pe mai toți, nu mai apar epidemii, iar șansele sînt ca cei vaccinați, dar neimunizați, să facă forme ușoare.
Dacă, însă, rata de vaccinare scade, să zicem la 90%, virusul se răspîndește din prima mai ușor, și te trezești cu epidemii în care mai toți cei 10% nevaccinați riscă să se îmbolnăvească, dar și cîteva procente dintre ceilalți. Și dincolo de suferințele lor, inclusiv costurile pentru societate explodează.
10. Vaccinurile conțin mercur, care pune viața copiilor în pericol. Cum spuneam mai sus, deși Organizația Mondială a Sănătății s-a căznit încă din 2002 să stabilească o legătură clară între Thimerosal și autism și nu a reușit asta, substanța a fost scoasă totuși, preventiv, de pe lista ingredientelor tuturor vaccinurilor, cu excepția unui singur vaccin comun (cel antigripal, dar chiar și acesta există în variante fără Thimerosal). Un studiu care probează siguranța vaccinării și absența conexiunii dintre ea și autism găsiți aici.
Astea sînt miturile. Toată știința și toate statisticile adunate în aproape o sută de ani de vaccinări în masă spun că ele sînt doar mituri.
Vă las, în încheiere, cu imaginea unui copil cu pojar. Cei mai mulți au uitat sau n-au văzut cum arată așa ceva niciodată.
De asta, de multe suferințe, de complicații grave, ba chiar și de moarte, îi feriți dacă îi vaccinați.
Și Ministerul Sănătății a lansat recent un site pe care puteți găsi multe răspunsuri fundamentate științific vizavi de vaccinare. E prima campanie de acest gen făcută în România, din cîte îmi amintesc, și e binevenită. Găsiți site-ul aici.
53 comments
Skip to comment form ↓
Eu
December 16, 2016 at 11:29 (UTC 3) Link to this comment
Poate ne explici si noua cum poate sa reapara o boala iradicata. Adică, unde stau virușii aia in anii in care e iradicata? Stau in tufe si asteapta sa apara vreun fraier(de obicei si ala vaccinat) si sa ii sara la gât? Plutesc in aer ani de zile? Si exact in momentul in care apar oameni care nu isi vaccineaza copiii, virusii ataca, dar nu pe cei nevaccinati, ca aia sunt bebeluși de maxim 1-2 ani, ci pe adulți sau copii mai măricei. Ha?
r
December 16, 2016 at 12:43 (UTC 3) Link to this comment
Pai se ascund in unii ca tine, si apoi sar la altii.
Tata Uraniu
December 16, 2016 at 12:48 (UTC 3) Link to this comment
finuț.
Victor
December 16, 2016 at 13:36 (UTC 3) Link to this comment
Pot sa iti raspund eu la intrebarea asta cu un exemplu concret. Variola a fost considerata eradicata la nivel mondial inca din 1977 (ultimul caz in Somalia, parca). Pana anul asta cand au aparut cateva cazuri intr-o localitate din Siberia. Dupa cercetarile de rigoare s-a descoperit si sursa. Datorita incalzirii globale, s-a topit stratul superior al permafrostului si a permis eliberarea virusilor care au stat conservati bine mersi in cadvrele unui cimitir vechi de 120 ani. Respectivii murisera in epidemia din 1890 (40% din populatia orasului) si au fost ingropati in permafrost fara sa se ia in calcul puterea de conservare a temperaturii scazute.
Un caz asemanator de epidemie de antrax (forma digestiva) a fost semnalat acum trei ani tot in Siberia. Vectorul a fost ierbivorele vanate in tundra dupa un an deosebit de cald, cam atunci cand permafrostul a inceput sa cedeze facand cratele alea de explozie a pungilor de dioxid si monoxid de carbon prin toata Siberia. Antraxul nu este considerat eradicat dar nu a mai fost semnalat in zone reci de cam un secol deci se poate considera ca se aplica acelasi mecanism ca si la variola.
Alt mecanism e cel al vectorilor (transmitatorilor) care joaca rol de gade dar nu in forma virulenta (nu dezvolta boala) ci in forma de rezistenta (spori, virusi latenti, etc). Unii patogeni pot migra de la o gazda la alta in forma de rezistenta perioade indelungate de timp (decade intregi) pana cand ajung la o gazda care sa permita forma dezvoltarea in forma virulenta.
Gabriela
December 16, 2016 at 14:51 (UTC 3) Link to this comment
Iradicata?! Nu e de mirare ca nu intelegi acest articol.
r
December 20, 2016 at 14:37 (UTC 3) Link to this comment
Virus cauzeaza boala, omul se imunizeaza -> dispare boala, dar nu si virusul. Omul nu se mai imunizeaza, virusul isi face de cap.
Tata Uraniu
December 16, 2016 at 11:45 (UTC 3) Link to this comment
E simplu și mecanismul este bine înțeles de cercetători. Uite cum:
http://www.historyofvaccines.org/content/articles/disease-eradication.
Lăsînd ironiile gratuite deoparte, procesul are de-a face cu alte animale care sînt compatibile cu starea de gazdă. Deci nu-s tufe ci maimuțe, gen, iar de sărit sar la fraieri nevaccinați, de obicei. Dar spuneam și în text cum reapare o boală eradicată.
Cristian Vultur
December 16, 2016 at 12:55 (UTC 3) Link to this comment
As adauga ca exista categorii de populatie (toate persoanele care au suferit un transplant si au sistemul imunitar suprimat pentru acceptarea organului transplantat, persoanele care sufera de SIDA si parca mai erau cateva) care nu pot fi vaccinate iar acestea sunt protejate prin scaderea incidentei virusului in restul populatiei.
Tata Uraniu
December 16, 2016 at 13:19 (UTC 3) Link to this comment
Corect, și ei sînt protejați prin imunitatea de turmă.
Petruta
December 16, 2016 at 13:27 (UTC 3) Link to this comment
http://www.iflscience.com/health-and-medicine/new-polio-cases-ukraine-and-mali-don-t-mean-vaccine-failing/
Citeste prima fraza. SI o sa vezi ce-i cu cele doua cazuri de polio in Ucraina 🙂
Tata Uraniu
December 16, 2016 at 13:42 (UTC 3) Link to this comment
Da, am citit. 🙂 Dar dacă ai citit și tu în textul meu, ai văzut că vorbesc despre OPV ăsta, bazat pe virusul atenuat. Dar dacă citești și tot textul la care dai link, vezi că problema e aceeași de care vorbesc eu. Pentru că OPV-ul s-a scos. a rămas în cîteva țări. Ucraina, Mali…
Petruta
December 16, 2016 at 17:28 (UTC 3) Link to this comment
Pai nu prea am vazut ca e vorba de OPV. Am vazut ca dai exemplu de bau bau cele doua cazuri din Ucraina :). Iar cele doua cazuri din Ucraina, pentru cine a avut curiozitatea sa citeasca ce e cu ele, ar trebui sa fie bau bau pentru cei ce vaccineaza cu tot ce le pune ministerul pe masa. Si da, e corect ce spui. S-a scos OPV-ul, dar asta nu inseamna ca nu vom avea alte surprize de la vaccinurile prezente acum pe piata.
Tata Uraniu
December 16, 2016 at 18:29 (UTC 3) Link to this comment
Petruța, în textul meu scrie că OPV-urile sînt/erau făcute cu atenuated virus, și uneori funcționau exact pe dos. Motiv pentru care au fost eliminate și înlocuite cu altele. Iar OPV erau fix astea anti-polio. Iar acum, în afară de țările sărace, OPV nu mai există. iar asta, oricum, conform statisticilor, se întîmpla la 1 la peste 2 milioane de vaccinuri. ORișicît, unde s-a putut, s-a înlocuit. Și nu, este muult mai probabil să nu se întîmple surprize de la cele de pe piață. ȘI pentru că se lucrează cu ele de j’de ani.
Petruta
December 17, 2016 at 21:52 (UTC 3) Link to this comment
Vezi vaccinul HPV. Si efectele lui. Nu m-as grabi sa trag vreo concluzie
Anabela10x
December 16, 2016 at 12:56 (UTC 3) Link to this comment
(10? Sunt doar 8)
Asa se scrie un articol, cu surse si referinte de pe site-uri credibile. Felicitari!
Tata Uraniu
December 16, 2016 at 13:19 (UTC 3) Link to this comment
mulțumesc!
silvia
December 16, 2016 at 13:18 (UTC 3) Link to this comment
Nu reusesc sa inteleg de ce vaccinarea este optionala si de ce refuzul de a-ti vaccina copilul nu se pedepseste in niciun mod. Daca ne bazam pe faptul ca ii putem face pe toti sa inteleaga de ce vaccinurile sunt de fapt ok, cred ca ne amagim destul de grav. Degeaba sharuiesc eu postarea asta pe Facebook in cercul meu inchis de oameni care au oricum deja aceeasi parere ca si mine. Cred ca am vazut foarte clar luna aceasta ce se intampla cand lasi oamenii sa aleaga ce ii taie capul, deci de ce sunt lasati sa aleaga in probleme din acestea serioase care sunt un risc pentru sanatatea populatiei? Le interzici sa fumeze in baruri dar le permiti sa nu isi vaccineze copiii. Unde e logica in treaba asta?
Petruta
December 16, 2016 at 13:29 (UTC 3) Link to this comment
Va rog, insist sa cititi prima fraza din articol.
http://www.iflscience.com/health-and-medicine/new-polio-cases-ukraine-and-mali-don-t-mean-vaccine-failing/
http://www.npr.org/sections/goatsandsoda/2015/09/10/434647957/how-did-polio-pop-up-in-two-polio-free-countries-ukraine-and-mali
http://polioeradication.org/wp-content/uploads/2016/07/Factsheet_polio_ENG.pdf
Marian
March 1, 2017 at 10:58 (UTC 3) Link to this comment
Sunt de acord cu Petruta! Auzi Petruta? Te rog eu sa nu-ti vaccinezi copiii, te rog. Selectia naturala trebuie sa continuie si deoarece nu mai avem pradatori macroscopici care sa ne scape de elementele de balast aferente oricarei turme, cete, trib sau cum vreti s-o numiti, in nisa creata s-au dezvoltat pradatorii microscopici. Si daca in lumea animala, balastul intr-o turma e reprezentat de batrani, bolnavi, si altele la fel, intr-o “turma” care s-a diferentiat prin gandire, balastul e reprezentat prin prosti, prin cei care nu-si folosesc “dotarea” dintre urechi. Daca mergem pe acelasi fir al gandirii, si luam in calcul genetica, din asemenea parinti sunt sanse mari sa iasa niste pui cam la fel, iar daca mai adaugam si mediul in care creste puiul (copilul, ca sa intelegi si tu Petruta) -pentru ca da, un copil isi formeaza scheletul caracterului in mediul in care se dezvolta (un copil crescut intr-un trib de canibali, va deveni canibal)-, sansele se apropie simtitor de suta de procente! Nu stiu daca lucrezi ceva, asta daca lucrezi, dar pentru puterea exemplului sa presupunem pentru un moment ca esti sudor, si te chinui sa-i explici unui tip fara cunostinte in domeniu ca nu poti suda prin arc electric metal de lemn, iar ala iti tot bate capul ca se poate(a citit el un articol, postat de un nutritionist sau alt individ cu o meserie care are la fel de multe in comun cu sudura), cam ce i-ai raspunde? Doctorul nu-ti poate raspunde la fel deoarece, tu esti considerat cetatean, ai drepturi, indiferent de aportul adus de tine societatii, iar daca ala ti-ar spune de la obraz: “Tu proasto, ia-ti plozii si mergi intr-un colt si mori”, ai fi inca de a doua zi pe n mii de canale media in care te-ai victimiza de numai…. In concluzie, nu conteaza ce zic doctorii aia care ani de zile si-au tocit coatele si nervii prin scoli si spitale si care-ti spun pentru binele tau si al copiilor tai sa faci vaccinul ala, daca tu ai citit ca un jurnalist din aceeasi speta ca si tine si care vrea sa se scoata din anonimat prin titluri bomba sau un doctoras de acelasi tip, care a terminat cu media 6 sau cat e minim pentru absolvire, sa nu te vaccinezi, asculta-i pe ei, nu pe medicii seriosi!! Si pentru cei care vor behai: dar saracii copii, ei nu au nici o vina, ei nu pot alege… Da, e adevarat, dar daca parintilor lor nu le pasa, de ce mi-ar pasa mie, un strain de ei?
Ne-am inteles Petruta, nu asculta ce spun cei ce au habar despre ce vorbesc, nu lua in calcul ca de decenii, chestiile astea FUNCTIONEAZA, tu asculta ce spun dobitocii ca si tine, nu imbogati corporatiile alea malefice cu banii tai (nu ca nu-ti sunt puse la dispozitie de cele mai multe ori gratuit), tu NU-TI VACCINA COPIII!!! Pacat ca nu sunt decazuti din drepturi parintii ai caror copii se imbolnavesc din cauza ca nu sunt vaccinati, decazuti din drepturi si arestati pentru tentativa de omor, dar na, nu traim intr-o societate perfecta!
Razvan
December 16, 2016 at 13:48 (UTC 3) Link to this comment
Super informatii si articol!
Lucian
December 16, 2016 at 13:53 (UTC 3) Link to this comment
Parerea mea este ca rata mortalitatii populatiei Romaniei area ca si principala cauza conditiile precare de trai. Articole de acest gen, de fapt nu fac decat sa abata atentia de la cauzele reale. Nu ati inteles? Pai simplu: probabil ca sub 1% din mortalitatea copiilor se datoreaza nevaccinarii. Restul….ati vizitat un orfelinat? Stiti ce mananca? Cati copii din mediul rural au o alimentatie sanatoasa? Care sunt serviciile sociale si cum intervin in protectia copiilor? Cum naiba, in ultima perioada suntem intoxicati cu astfel de articole, care se bazeaza pe informatii culese de pe site-uri de profil,, DAR URMARESC CU TOTUL ALTCEVA?
Tata Uraniu
December 16, 2016 at 14:18 (UTC 3) Link to this comment
este foarte adevărat: condițiile precare de trai și accesul dificil la doctori sînt motive majore. DAR: problemele astea sînt bine-știute de cei care citesc astfel de articole. Pe de o parte. În schimb, toate poveștile anti-vaccin sînt prea des înghițite de o bună parte dintre ei. Ce spuneți dv acolo e corect, dar este altceva decît subiectul meu.
Textul meu nu vorbește despre problemele grave ale societății românești, ci de argumentele antivaxxerilor, legat de o problemă punctuală, scăderea ratei vaccinărilor. Nu la noi, peste tot în lume, în zone civilizat/educate.
Nu este intoxicare. faptul că eu vorbesc despre subiecte la care mă pricep nu înseamnă că “abat atenția de la cauze reale”. Și nu urmăresc nimic altceva, în ciuda presupunerii dv, ci doar educarea cititorilor.Aaa, că avem tot felul de chestii nasoale și nerezolvata? de acord, dar aici avem toți de muncă. Eu am ales să fiu eficient: să muncesc în partea în care am habar și pot și îmi place.
Ramona
December 16, 2016 at 16:09 (UTC 3) Link to this comment
Un vecin are un coleg de serviciu (serviciu cu multi bani, domeniul legal) care si-a pierdut fetita anul asta. A facut varicela. Complicatii apoi. Deces. Un copil crescut intr-o familie din oras, cu alimentatie corecta, cu tot ce-i trebuie.
In alta ordine de idei, la tara in general se mananca destul de sanatos, ca multi isi cultiva in gradina cele necesare traiului. Si gainile, vacile si alte marafeturi din astea comestibile nu stau in baterii cate 10.000 pe metru patrat, ci la soare si haleu de calitate.
Anu’ asta am testat si noi ideea de gradina de tara (multumim vecinei, ca s-a ocupat), si ne-a prins plansul cand am realizat ce cartoane mancam noi in oras pe post de fructe/legume.
Deci problema e o idee mai adanca.
E clar ca nu toata populatia tarii traieste ca la palat, dar in ceea ce priveste vaccinarea, e simplu: cu cati suntem mai multi cei care ne vaccinam copiii (da, fii-mea este vaccinata conform planului oficial), cu atat sarim mai usor peste unele chestii nasoale.
Tata Uraniu
December 16, 2016 at 16:16 (UTC 3) Link to this comment
🙂 da’ uite, acum majoritatea focarelor sînt la țară, în zone sărace, la care nici doctorii n-ajung să facă imunizarea (e drept, epidemia de la noi pare mai degrabă indusă de nevaccinare pe motive de sărăcie/infrastructură proastă decît pe motiv de antivaxxeri). Pe de altă parte, focarele din zone urbane, bogate, sînt mai degrabă cauzate de încăpățînare antivaxx.
Chestiile nasoale de care zici tu sînt PE LÎNGĂ vaccinare. Dacă nu vrezi, studiază puțin problema din Marin County, în California, și o să vezi.
oana
December 18, 2016 at 15:54 (UTC 3) Link to this comment
Bine dar din cate știu, vaccinul antivaricela nu face deloc parte din programul standard de vaccinare. Mie nu mi-a fost recomndat de medic. Băiatul meu a făcut varicela la 2,5 luni, au fost câteva zile grele din cauza mâncărimilor și cam atât. Riscul îl reprezinta vârsta din cate am înțeles, când sunt mai mari este mai riscant și atunci dacă în anturaj exista cineva cu varicela poți face vaccinul. Sunt foarte multe necunoscute și din păcate nici (unii) medici pediatri nu știu sa îți dea informații.
bogdan
January 5, 2017 at 14:12 (UTC 3) Link to this comment
vaccinul are ca efect, printre altele, si o forma mai usoara a bolii. scopul nu e neaparat evitatrea decesului, desi apar din nou cazuri de deces de la boli de care nu s-a murit de vreo 100 de ani.
e drept ca in ultimii vreo 50 ani nu s-au facut studii corecte dpdv metodologic pentru a verfifca decesul din boala x la vaccinati/nevaccinati; dar iti pui tu (si inca vreo 10000) copilul la bataie ca sa se faca un studiu sa vedem care sunt ratele de deces?
Alina
December 16, 2016 at 14:23 (UTC 3) Link to this comment
Vreau sa incep prin a spune ca mi-am vaccinat copilul, dar sa va raspund la intrebarea de ce vaccinarea este asa de controversata, dupa parerea mea este gestionata foarte prost comunicarea informatiei catre parinte cand ii spui ca de fapt este singurul responsabil daca copilul sau este unul dintre cazurile nefericite de reactii adverse la vaccin. Medicul spune domnule eu semnez pentru actul medical si nu pentru siguranta vaccinului, nu garantez ca nu exista nici un pericol ca al tau sa nu fie cazul rar in care o pateste in urma vaccinarii, si acum va spun din perspectiva parintelui, este infricosator sa ai aceasta responsabilitate pe umeri, da, sa fii parinte este o mare responsabilitate si inainte sa se arunce cu pietre, ceea ce voiam sa va spun este faptul ca inteleg cum frica de bau baul vaccin poate sa capete asemenea proportii. Daca vaccinul ar deveni obligatoriu, iar copilul tau va deveni statistica, va puteti inchipui ca tu ca parinte indurerat vei acuza statul pentru ce s-a intamplat, nu spun ca este in regula, insa inteleg angoasele unui parinte. In alta ordine de idei, persoane vaccinate nu s-au imbolnavit in copilarie de varsat, pojar sau oreion, dar au facut bolile la varsta adolescentei sau mult mai tarziu, fiind suportate mult mai greu cu simptome manifestate in forma mult mai violenta, cred ca si lucrul acesta cantareste in luarea unei decizii.
Tata Uraniu
December 16, 2016 at 14:46 (UTC 3) Link to this comment
Alina, ai dreptate privind gestionarea comunicării, dar asta e valabil cam la toată comunicarea celor mai mulți doctori de la noi. Mulți au skillurile, dar nu și empatia necesară pentru a fi doctori. Pe de altă parte, ce spui în final e doar parțial adevărat: FOARTE PUȚINE persoane vaccinate în copilărie s-au mai îmbolnăvit mai tîrziu, mai ales din cauză că n-au mai făcut rapelurile necesare, iar boala nu a fost, practic, niciodată mai violentă, din cîte știu eu.
Liliana
December 16, 2016 at 14:35 (UTC 3) Link to this comment
Corect, Lucian, mare dreptate ai. Sunt atâtea alte probleme reale, printre care și faptul că tu (și multe alte milioane de români) comiteți o eroare logică cu o astfel de abordare precum cea de mai sus. Eroarea se numește “irelevanță” și constă în faptul că nu te poți concentra mental pe subiectul adus în discuție de Nick – problema nevaccinării.
“Irelevanță
Deturnarea discuţiei de la problemă prin introducerea unor subiecte care nu au legătură directă cu ea. Când este folosită drept truc, poate lua forma răspunsului politicianului: o tehnică de evitare a răspunsurilor sincere la întrebările directe; sau poate fi datorată introducerii de heringi roşii, sau poate a argumentului relativ la persoană, sau introducerii dovezii anecdotice într-un context nepotrivit. Cel mai adesea este datorată unei lipse de concentrare mentală: rezultatul incapacităţii de a aprecia exact ceea ce este în discuţie.” – de aici: http://logica-argumentare-2012-2013.blogspot.ro/2013/03/semestrul-ii-teoria-argumentarii-erori.html
Pe pagina aceasta discutăm despre miturile despre vaccinare. Conspirațiile, orfelinatele, serviciile sociale & “intoxicațiile” de care vorbești se joacă pe alte site-uri/alte articole.
Petruta
December 16, 2016 at 17:35 (UTC 3) Link to this comment
Doamna, eu va recomand sa mai cititi inainte sa aruncati cu pietre 🙂
Petruta
December 16, 2016 at 17:43 (UTC 3) Link to this comment
Cititi aici sa vedeti cat din treaba face vaccinul si cat mediul:
http://www.who.int/bulletin/volumes/81/11/cooper1103.pdf
Good
December 16, 2016 at 21:28 (UTC 3) Link to this comment
Vai de capul tau! N-ai habar pe ce lume traiesti!
mihaela
December 16, 2016 at 14:59 (UTC 3) Link to this comment
cei provaccinare pot explica si cum s au imbolnavit copii de “coincidente”? de ex al meu a facut celulita la 4 luni la 7 zile de la administrarea vaccinului. ca sa vezi a naibii concidenta? nici nu e la efecte adverse trecut. sincer imi pasa mai mult de el, viata si sanatatea lui decat a turmei. dupa 10 zile in spital si nici um prognostic de cand vom fi bine, voi alege sa fie protejat de imunitatea de turma ca eu nu l mai vaccinez
Tata Uraniu
December 16, 2016 at 15:06 (UTC 3) Link to this comment
E normal să-ți pese mai mult de el, dar unui om normal, empatic și crescut între semenii lui ar trebui să-i pese și de ei. Dar ai putea alege să fie protejat luptînd, direct, împotriva unui stat care n-are grijă de cetățenii lui, pentru că prognosticul neprimit are de-a face și cu faptul că avem ghinionul să fim născuți în România (bine, de fapt avem și norocul să fim născuți în România, puteam fi cetăți etiopieni). În plus, există întotdeauna un alt risc: dacă tu alegi să-ți pese doar de el, se poate ca statul să aleagă să-i pese de ceilalți (care cred în vaccinuri și fac scandal suficient cît să-l forțeze), prin a-i interzice accesul în școli, iar atunci suferă tot copilul tău. 🙁
Tata Uraniu
December 16, 2016 at 15:09 (UTC 3) Link to this comment
și uite:
4.2.4. Cellulitis
Cellulitis is an acute, infectious inflammatory condition of the skin, located in subcutaneous tissue, fat, fascia or muscle at the injection site. It is distinguished from post-injection erythema, tenderness and induration by the more intense erythema, tenderness to light touch, at least moderate induration, and substantial local warmth. Cellulitis is usually caused by infection with streptococci, staphylococci, or similar organisms. It can result from bacterial contamination of vaccine vial or injection equipment, or it can be due to introduction of surface bacteria into the deeper layers of the skin. Injection site cellulitis is generally seen within 7 days of vaccine receipt. Cellulitis is commonly treated with antimicrobials as it is generally a bacterial infection.
din http://www2.gnb.ca/content/dam/gnb/Departments/h-s/pdf/en/CDC/HealthProfessionals/AEFIsinterpretationandclinicaldefinitionsguide.pdf
Tata Uraniu
December 16, 2016 at 15:11 (UTC 3) Link to this comment
deci nu e coincidență, dar nici nu e efect secundar al vaccinului, ci al mediului și modului în care este utilizat. Și se poate întîmpla și la alte injecții.
Mircea Ion
December 16, 2016 at 15:01 (UTC 3) Link to this comment
Foarte bun. Acuma revizuieşte-l și redu-l la o lungime citibilă ușor și de audiența dorită.
shab
December 17, 2016 at 14:46 (UTC 3) Link to this comment
:)) good point
Bogdan
December 16, 2016 at 16:00 (UTC 3) Link to this comment
Ce nesimtiti! Fiecare dintre cei care suntin vaccinurile au ceva de castigat din ele. Se vede clar lucrul asta. Cum ar putea cineva sa impuna vaccinurile? Deja o fac in anumite tari. Lasati oamenii sa traiasca asa cum vor si nu mai impuneti voi nimic.
Tata Uraniu
December 16, 2016 at 16:10 (UTC 3) Link to this comment
Problema e că, dacă lași oamenii să trăiască cum vor la faza asta nu te lasă ei pe tine. Așa că pas.
Dar da, și eu am ceva de cîștigat din asta: o populație mai sănătoasă, mai puțini bani cheltuiți de-amboulea pe tratamente care puteau fi evitate, deci, overall, mai bine pentru toți. 😀
Jinx
December 16, 2016 at 23:09 (UTC 3) Link to this comment
Ce o fi atata de castigat..? Vaccinurile nu sunt o afacere buna. Incetati cu prostiile astea.. Exemplul concret: fiul meu de 7 luni face meningita pneumococica (de care poate ar fi scapat daca reuseam sa il vaccinam la timp cu Prevenar 13 care costa 300 lei o doza).
Tratamentul antibiotic a constat in doua antibiotice administrate la 8 ore, al caror cost e de 100 dolari doza.
Ei bine, 100 x 2 x 3 / zi = 600 $ pe zi x 24 zile = 14400 $, neluand in considerare restul medicatiei, consumabile, spitalizare, etc.
Comparati voi 75 cu 14400 si ziceti cum vi se pare.
A, si sa mai spun ca a ramas si surd de ambele urechi si ca implanturile cohleare costa aprox 50000 $..?
Buna afacere asta cu vaccinurile!
Bravo, bine gandit! 😯
Claudia
December 17, 2016 at 12:05 (UTC 3) Link to this comment
pai ma intreb cum de omenirea nu a disparut pana acum: omul se adapteaza. La epidemii de murit vor muri prima data fumatorii, obezii, cei cu o igiena de viata precara ( dependentii de Cola le zicea un dr) , cei batrani si imunodepresati. Omul se adapteaza: vezi ca sunt deja cazuri de hiv vindecate din senin.
batman
December 17, 2016 at 13:36 (UTC 3) Link to this comment
Pai s-ar putea face si asa daca nu ar afecta si populatia sanatoasa. Dar pana una-alta, cei pro vaccinare , au de castigat sanatate si viata. Si nu ar fi nici o problema , ati putea trai cum vreti voi, doar ca inevitabil ajungeti pe un pat de spital si aveti pretentia sa va facem noi bine. Sa va puteti relua viata de vite inculte!
r
December 20, 2016 at 14:39 (UTC 3) Link to this comment
Pai fara vaccinuri nu prea traiesti. Se vede clar doar ca cei care sunt impotriva vaccinurilor nu au terminat liceul.
Eu
December 23, 2016 at 02:09 (UTC 3) Link to this comment
Eu nu am fost vaccinat in viata mea, dar niste postaci nu prea inteleg ca oamenii aia nu sunt impotriva tuturor vaccinurilor, ci doar anumite tipuri.Dar omul e genul de soarec purtator de boli, doar ca nu are imunitate la nimic arpaope :)), ideea cu “anti-vaccinarea” a provenit de la faptul ca multe vaccine au provocat morti, e mai mult vorba din toxinele din ele, dar unii bufoni cred ca totul e roz pe lume,toata mancarea e bine crescuta, pastilele is sanatoase(inca sunt troli de pestera care cred in pilula magica si vindecatoare de boli,doar cu toxine si vitamine moarte,ca sa nu mai zic de minerale ce pot fi luate din orice aliment).In timp ce eu prefer o evolutie genetica si o metoda mai desteapta, cum ar fi preventie,adaptare(toata lumea se imbolnaveste de toate bolile,ca niste caini de casa, numai eu nu am nevoie de vaccin).Oamenii dovedesc ca is incapabili sa evolueze,adapteze, dar cel mai mult arata ca is ca niste animale ce trebuie vaccinate pentru orice prostie, fiindca na..imunitatea e acolo pentru a deveni vegetativa.PENTRU ca logica lor consta in a trata niste boli cu toxine care deterioreaza corpul, iar ORICE toxina poate cauza mutatii,sa crezi altceva e gandire superstitioasa,tipicul “nu toxinele nu is toxice”,pai asa e cand esti crescut ca intr-o pestera.Deja e semn ca degeneram cu totul, prima oara ne-a cedat digestia,fiindca de asta suntem cea mai slaba rasa in proportie cu cat ar trebui sa fie normal,in proportie cu marimea, avem digestie de nivel 0.Acuma si imunitatea multora e inutila..eh, isi face selectia naturala treaca, se cheama “cauza si efect”, nu scapi de ea nici intr-un bunker :)))), dar nu e vorba de complot, ci de profit facut din prostie,multi doctori nu au habar nici ei, is si ei vai de capul lor cand e vorba de sanatate si realism.Stiinta e la rang de pestera, tot ce poate face e sa trateze prin deteriorarea severa a gazdei ce poarta acea afectiune, tipic, decat sa stau sa ma bazez pe niste neandarthalieni in alb (singurii pentru care mai am respect is aia de la chirurgie) mai bine imi ingrijesc singur corpul(asta daca nu esti planta).Da, fara vaccinuri nu traiesti (asta daca esti o planta sedentara,mental si fizic),dar de ce sa se intereseze sclavii de asa ceva, “e mai important sa fii sclav”, e mai important sa fii tratat cu toxine, precum o oaie, o vaca.Nu degeaba se spune ca “un sclav loial isi iubeste biciul”, unii mai si combat pe cei care dau in stapanul lor
Tata Uraniu
December 23, 2016 at 11:50 (UTC 3) Link to this comment
Domnule, debitați niște aberații colosale. un singur lucru vă întreb: de unde ați scos-o pe asta de mai jos?
“ideea cu “anti-vaccinarea” a provenit de la faptul ca multe vaccine au provocat morti, e mai mult vorba din toxinele din ele”
Ce dovezi aveți? Pe ce vă bazați afirmațiile?
Gabi Sanda
December 17, 2016 at 11:12 (UTC 3) Link to this comment
Nu inteleg de ce vorbiti de varicela? Nu exista vaccin pentru varicela! Si nici pentru scarlatina.
bww
December 19, 2016 at 01:11 (UTC 3) Link to this comment
https://ro.wikipedia.org/wiki/Vaccin_anti-varicel%C4%83
Claudia
December 17, 2016 at 12:02 (UTC 3) Link to this comment
La Havard au fost la inceputul lui 2016 raportate 40 cazuri de oreion raportate. Toti vaccinati. Mumps ii zice in engleza.
In 2009 un alt virus de rujeola a fost descoperit: genotipul D9. A cauzat epidemie ( zeci de mii in china, vaccinati si nevaccinati), cateva mii de cazuri in Romania. Vaccinul nu acoperea acel genotip.
Vecina s-a testat de anticorpi si nu are de rujeola, s-a vaccinat, si iar testat: nu are anticorpi.
Atunci medicul mi-a explicat ca sunt mii si mii de agenti patogeni: virusuri, bacterii, protozoare, ciuperci etc. si nu se pot vaccina toate, iar mare parte sunt atat de dinamice ca in cateva luni iau o alta forma ( gripele). Asa ca ramane o solutie: de intarit populatia: canalizare si apa curata (igiena ): 34% din locuintele romanesti sunt cu toaleta i fundul curtii, mii de scoli sunt la fel; igiena alimentatiei ( nu cartoane din supermarket), igiena somnului ( temp redusa, adormit devreme etc), miscare zilnic ( 10 mii de pasi e minimum recomandat); liniste in suflet si viata ( atatea conflicte cu soacrele si scandalurile de la tv nu ajuta).
Diana
December 17, 2016 at 16:43 (UTC 3) Link to this comment
Partea proasta e ca vaccinurile care sunt obligatorii prin schema nationala de vaccinare a copiilor, nu se gasesc in tara. De exemplu cel pentru Hep. B.
Partea si mai proasta e ca te lasa sa pleci cu copilul din maternitate fara sa te informeze asupra acestui aspect.
Ce e mai rau, sa iti poti vaccina copilul dar sa nu vrei, sau sa vrei si sa nu ai de unde?
Ovi
December 17, 2016 at 20:00 (UTC 3) Link to this comment
Vezi ca americanii nu au ajuns pe Luna. 😀
https://www.youtube.com/watch?v=W79mIGx9Ib4
A, si sa nu uit: Einstein a fost numai un fizician ratat, care nu a inteles cum se compun vectorial doua viteze. 😀
https://www.facebook.com/Einstein.Mistake
Meh
December 18, 2016 at 22:16 (UTC 3) Link to this comment
Pe scurt, pentru ca nu imi permite timpul. Poti sa postezi tu o mie de grafice si studii aici, nu mi-a fost greu sa gasesc informatii ca sa te contrazic. Uite aici, mai am sute daca te intereseaza:
Rata autismului a crescut in corelatie cu rata vaccinarii
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/21623535
Schimbari ale ADN-ului ca urmare a vaccinarii cu virusi vii
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3364648/
Relatia intre vaccinuri cu timerosal si autism
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3878266/
Autismul si otravirea cu mercur
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/11339848
Anticorpi MMR anormali la copiii cu autism
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/12145534
Nivel crescut al pojarului la copiii cu autism
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/12849883
Daca ar fi sa consideri numai autismul si costurile medicale pe durata vietii versus costuri medicale pentru o forma de pojar, care crezi ca ar fi mai mare? Asa ca argumentul tau e invalid.
Locuiesc in SUA, sunt absolventa a unei universitati de cercetare care se afla in top 10 si stiu cum se obtin banii si cum se fac studiile, altfel iti scade rating-ul, numarul de absolventi, credibilitatea etc. EXISTA sute de studii care coreleaza vaccinurile cu autismul, boli autoimune, modificari genetice, insa ele nu sunt mediatizate. Big Pharma, cel mai mare lobbyist din SUA crezi ca sta cu mainile in san? Doctorii sunt platiti aici in functie de cate vaccinuri fac, altfel nu isi primesc bonusul. Pentru copilul meu de un an a trebuit sa schimb 4 pediatri, pentru ca nici unul nu a vrut sa il primeasca daca nu il vaccinez. Esti pus sa semnezi un waiver prin care ei se absolva de orice vina in caz de orice reactie, pentru ca Pharma s-a saturat de platit bani copiilor afectati de vaccinuri. Pentru mine, desi pot sa iti demonstrez cu surse la fel de credibile ca vaccinurile au de fapt efecte nocive asupra corpului, ele nu inseamna nimic, Totul poate fi fabricat foarte usor in favoarea celui care cotizeaza mai mult, trebuie sa fii ignorant sa nu recunosti asta in zilele de astazi, doar suntem romani (citeste despre Monsanto, si legat de vaccinuri Simpsonwoods transcripts, whistleblowers etc). Coruptie exista peste tot. Asa ca poti tu si big Pharma sa fluturati aici studii si tabele, nu inseamna absolut nimic, atata timp cat exista oameni afectati de ele! Am un membru de familie surdo-mut din cauza vaccinurilor si copilul unei vecine a paralizat dupa vaccinurile de la 1 an, iar eu am artrita juvenila tot de la un vaccin facut la 6 ani. De atunci, sunt in dureri aproape in fiecare zi si imi afecteaza sanatatea si calitatea vietii in orice moment. Astea sunt efectele vizibile, si nimeni nu poate demonstra exact cat de nocive (sau nu) sunt, asa ca eu sunt de parerea ca un parinte trebuie sa se informeze si sa ia decizia singur, nu sa iti impuna guvernul! Este dreptul nostru sa alegem!
Cum ziceam, asta a fost pe scurt, poate cand o sa am timp o sa iti iau lista de argumente la rand si iti voi arata, tot cu surse credibile, ca nu ai dreptate!
bogdan
January 5, 2017 at 14:04 (UTC 3) Link to this comment
meh, vezi tu, eu am gasit si articole indexate in pubmed care nu dovedeau legatura cauza efect. depinde ce cauti:) (nu o lua personal, si eu am avut o problema dupa un vaccin, l-am repetat la un an dupa si problema nu a mai aparut).
marea controversa e data de faptul ca ei au negat initial legatura dintre timerosal si autism. timerosalul aproape ca nu se mai foloseste.
cealalta problema e cum au evoluat criteriile de diagnostic ale autismului. nu au nimic in comun criteriile din anii 70 din sa zicem suedia cu cele din anii 2010 din sa zicem australia.
ideea e ca e foarte greu sa faci o analiza (regresiva sau de alt fel) in care sa excluzi toate sursele de bias si sa obtii rezultate 100% incontestabile. aici stiu ce vorbesc, lucrez in cercetare medicala. stiintele biologice nu sunt asa de exacte ca matematica. cunosc un specialist orl care are dubii in privinta efecetelor negative ale fumatului, argumentand ca exact patchurile de nicotina si alte “medicamente antifumat” sunt produse exact de companiile care au sponsorizat studiile care dovedeau nocivitatea fumatului. 😯
ontopic, daca nu-s indiscret, de la ce vaccin ai facut artrita juvenila?