«

»

Oct 17 2014

Ştiinţa din reclame: de fapt, pseudoştiinţă şi vrăjeală de doi lei

E de netagaduit ca ”stiinta” e sexy. Nu o spun in sensul pe care si l-ar dori toti nerzii adolescenti. (Tough luck, guys! Las’ ca va scoateti voi pirleala mai tirziu.) Nu. Stiinta e sexy pentru publicitari. Care stiu foarte bine cit de convingatoare sint afirmatiile cu aroma “stiintifica”. Pot foarte usor induce dorinta de a cumpara, justificind orice cheltuiala cu argumentul “cercetatorii au demonstrat”. Publicitarii stiu ca daca spun “stiintific”, orice urmeaza capata, in ochii/urechile oamenilor fara pregatire, o autoritate imensa. Asa ca imita atitudinea, limbajul si instrumentarul stiintifice pentru ca subiectul sa para complex si credibil.

pseudo_17

Aşa spun, într-o discuţie despre ştiinţa din reclame, la IqAds. Aveţi de toate acolo: şi reclame cu Einstein, şi “ştiinţă” în reclame, dar şi reclame pentru ştiinţă (ăstea sînt chiar mişto!).

Restul textului îl găsiţi în linkul ăsta.

 

3 comments

1 ping

  1. Robo

    Tata Uraniu, am si eo o intrebare, cine stie, poate merita facut un post.

    Intrebare:
    De ce obiectele apar mai mici cu cat sunt la o distanta mai mare?

    Nu cred ca are legatura cu ochiul (o lentila cu curbura ajustabila?!), pentru ca si la aparatul foto cred ca e cam la fel. Inteleg ca unghiul sub care se prezinta extremitatile obiectului pe retina este mai mic cu distanta, dar nu inteleg care este legatura cu schimbarea perspectivei aparente.

    Desigur, exista internet pentru mocofanii ca mine care nu inteleg lucruri din astea simple, insa na, m-am gandit si eu sa interactionez pe acest blog simpatic pe care-l citesc regulat dar unde nu am scris niciodata.

    multam

    1. Tata Uraniu

      Servus! o să fac nişte desene şi o să te lămureşti, sper. Doar că nu chiar acum, soon.

  2. Io

    Spot on! Felicitari, domnule!
    E una atit de “transparenta” de mi-a devenit favorita: “este dovedit stiintific ca X este un colagen de noua generatie care …(urmeaza efecte pozitive si laude)”. Ihi, si? 😆

  1. Linkurile zilei. Lecturi de citit (sambata) - Dan PopaDan Popa

    […] Ştiinţa din reclame: de fapt, pseudoştiintă şi vrăjeală de doi lei. […]

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /home/rsimon56/public_html/sciencefriction.ro/wp-content/plugins/smilies-themer-toolbar/smilies-themer-toolbar.php on line 450